Marjan Hajnal

MAJSTOR ZA DARVIL

imagesf40zgkp2

Kao mali majstor za sve volio sam popravljati, praviti, graditi. Neki moji vršnjaci bili su specijalizirani za suprotno, da slome, pokvare, poruše. Jednom prilikom sam odlučio da sam popravim svoj ručni sat marke “Darvil”.  Povadio sam mu sve šarafe, točkiće, pomoćne djeliće i opruge. Ali, kad je trebalo da ih vratim na njihovo mjesto, to je već bilo za ozbiljnije razmišljenje. Na kraju, poslije niza neuspjeha skupim sav taj mali mehanički krš u maramicu i odnesem sajdžiji. On reče da ni on ne bi znao da sve povađene dijelove vrati na njihovo mjesto. Čudio sam se njegovom odgovoru. A i on mom poduhvatu.

darwi

I tako, ništa ne bi od mog sata i mjerenja vremena. Mnogo kasnije shvatio sam koliko je važno da se sat čuva od pada, jer, ako mu se polomi osovina ključa, ili poremeti neki od točkića-rubisa, makar on bio i najmanji, sat stane. Možemo lamentirati i pitati se: a gdje je sada vrijeme? Ako se ne mjeri, da li uopće postoji? I tako, jednog dana nađoh se na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Bez direktne veze sa nastavnim programom dopade mi u ruke knjiga Marsela Prusta “U potrazi za izgubljenim vremenom”. Jedna od najneobičnijih knjiga koju sam ikada pročitao. Čitajući je prisjetih se svog rastavljenog sata. E, tako ostade u mojoj viziji shvaćeno vrijeme: nemjerljivo. Posebno ako nedostaje jedan od točkića. Makar on bio najmanji. Od njega zavisi rotiranje najvećeg. Isti je problem sa društvenim mehanizmom. U tome je tajni ključ promjene. Blokiranjem naizgled malog i beznačajnog sastavnog dijela, dogodiće se kolaps čitavog sistema. Sajdžije, gdje ste? Ili mijenjajte predstavu o vremenu, ili će vas i vaše radionice zamijeniti vrijeme stalo na atomskom satu apokalipse na Manhettnu.

About bosanac1v

Humanist, publicist

Komentariši

